maandag 3 september 2007

Vandaag is het gelukt!

Vandaag is het me gelukt om me aan m'n voornemen te houden iedere dag m'n "huiswerk" te doen voor m'n online cursus van Shimelle. De foto is niet zo duidelijk maar het was al donker toen ik de foto nam. Er staat: "ook met kleine stapjes kom je waar je wezen moet!" Een foto op internet gezocht van baby slofjes (patroontje maar meteen door gestuurd naar mama je weet nooit wat ze er van kan maken!) om de "baby steps" aan te geven. Waarom heb ik dat geleerd vandaag? Ik was nog al aan het brainstormen over m'n klas en hoe ik het nu aan moest gaan pakken. Heb namelijk uitgerekend dat ik 35% van de kinderen maar het gewone programma aan kan bieden, dat wil zeggen dat 65% van de kinderen een aangepast programma moet krijgen of wel naar boven of wel naar beneden bijgesteld. Maar door de gedragsproblemen die er zijn in de de groep wordt de 35% gestoort in hun leren door de rest. Dus eigenlijk sta ik de gehele dag voor niets te praten zeg maar. Maar ik maal nog al veel in m'n hoofd, iets wat ik in het zorgoverleg van afgelopen vrijdag ook weer terug kreeg.
Ik moet eerder aangeven dat ik met dingen zit, mijn afdelingsleider en mijn IB'er staan volledig achter mij en mijn manier van naar kinderen kijken. Ze hebben me nu dan ook het gevoel gegeven dat ik gesteund wordt ik wat ik zie en wat ik eigenlijk graag zou zien in de klas. Dit in tegenstelling tot wat ik gewend ben op m'n oude school.
Maar goed de eerste kleine stapjes zijn gezet, voor mijn gevoel, maar ook in de groep. De "plus" kinderen hebben een plekje buiten de klas gekregen, waar ze heerlijk rustig kunnen werken op hun eigen niveau, heb ook nog eens wat materiaal voor ze kunnen krijgen, waar ze (zo lijkt het nu) heerlijk mee aan de slag zijn gegaan. Ondanks dat de rest van de dag nu niet geheel over rozen ging, is me dat iig gelukt. Kleine stapjes, ook in mijn zelfvoldoening, hoe moeilijk het ook is... :D

baci Patricia

1 opmerking:

Unknown zei

Hey meis,

Goed bezig als ik het zo lees!
Je moet het inderdaad van de kleine stapjes hebben en daar je voldoening uithalen!

Wel fijn dat het gewerkt heeft (zoals het er nu uit ziet) met het clubje op de gang!

Dat is al de eerste goede kleine stap ;)

Zet m op daar en laat je niet gek maken!

Liefs xxxx Lieke