maandag 5 maart 2007

nieuwe start is gemaakt!

Zo m'n derde dag op de Boschuil zit er al weer op!! Vorige week kon ik meteen voor de klas, heb twee dagen groep 3 gedraaid. Naja anderhalve dag, want de onderbouw (t/m groep 4) heeft op vrijdag maar tot 12.00 uur les. Ik heb de middag in (mijn eigen) groep 7 doorgebracht. In groep 3 stond een 3e jaars pabo stagiaire en op zich deed die het prima en heb ik die ook aardig wat laten werken. Vond alleen dat ze erg zenuwachtig was over beslissingen nemen en wilde alles zo goed mogelijk doen, want stel je voor dat de leerkracht het vervelend zou vinden dat.... Naja ik dacht mens maak je niet zo druk, je moet kunnen inproviseren en er gewoon een leuke dag van maken, je hebt zeker nog nooit op het speciaal onderwijs gestaan ;). Ach de dagen zijn prima verlopen, alles wat er die week verkeerd was gelopen hebben we ingehaald en de kinderen hebben het prima gedaan, dus beter kan niet denk ik dan. De middag in groep 7 was ook erg gezellig, beetje rond gesnuffeld in de methodes (mijn god, ik moet nog bijna bijles nemen) en tijdens het knutselen wat met de kinderen gekletst. Hier en daar ook al wat gesproken met Karin (de juf die ik ga vervangen) over kleine dingen, maar goed dat komt allemaal nog wel in de komende weken. Moet wel zeggen dat ik vrijdag echt kapot was!!! Heb zaterdag dan ook lekker uit geslapen en weinig gedaan, moest echt effe bij tanken. Zondag grootste gedeelte van de dag bij oma gezeten en daarna naar de film met John, André en Linda. Naar Kicks zijn we geweest maar ik vond het echt een super saaie film moet ik zeggen, gelukkig vond de rest dat ook!

Vandaag dus gestart in groep 5, wat een eitje (moet ik natuurlijk wel afkloppen) de kinderen doen alles wat je vraagt, zijn super lief en behulpzaam en vinden alles wat dan ook maar een beetje afwijkt van wat de juf normaal doet (terwijl het gewoon rekenen is) super leuk en denken dat je spelletjes met ze aan het doen bent. Tuurlijk er zitten altijd van die figuren tussen die het niet helemaal snappen of toch nog net een keertje extra hun mond open moeten doen als jij net om stilte hebt gevraagd, maar als dat alles is......ik leef of naja werk op dit moment echt in een luxe. Heb tussen de middag een uur en een kwartier pauze en natuurlijk smorgens nog een kwartiertje, mijn god dat is anderhalf uur op 1 dag, anderhalf uur, echt waar anderhalf uur op 1 dag. Ik heb de afgelopen 3 jaar eigenlijk helemaal géén pauze gehad, dus weet helemaal niet wat ik met deze tijd moet...... Naja dat zal dadelijk wel anders worden wanneer ik m'n vaste groep krijg voor 3 vaste dagen, dan zal ik de tijd ook wel gebruiken om voor te bereiden of iets dergelijks. Op dit moment geniet ik er maar van, ik heb geen stress, geen druk, helemaal niets, ik vind het wel lekker, kom smorgens binnen neem door wat er die dag gedaan moet worden, geef er m'n eigen draai aan en huppakee, smiddags opruimen en naar huis.......!! Denk dat het snel saai gaat worden, maar voor nu is het prima zo!

Lieke zit weer thuis, met de pijn van haar hernia is natuurlijk niet te werken, maar goed Lieke doet dat toch. Blijkt de fysio haar niet te willen/kunnen helpen omdat het op dit moment te gevaarlijk is, dus nu moet ze echt 2 weken plat.....hopelijk kunnen ze daarna snel wat voor haar doen, want thuis zitten kan ze net zo goed als ikke............NIET dus.

Ik ga even een muzieklesje voorbereiden voor morgen, naja even 4 kleurplaten uitprinten bij het liedje "ik ben een dinosaurus" want morgen sta ik weer in groep 5 en tja er staat muziek op het rooster dus laten we maar iets leuks bedenken, kunnen we de kinderen daar weer lekker mee maken en komt de rest van de dag ook wel in orde ;). Daarna de nieuwe CSI kijken en die nieuwe serie die er na komt en dan lekker slapen, morgen weer vroeg dag.

baci Patricia

2 opmerkingen:

henny zei

Nou dat is toch ook lekker werken na 3 jaar stres en nog eens stres.
Nu weet je wat pauze is die is daar voor om even tot rust te komen.veel plezier met de muziek les.Heb gisteren 17 verhuispopjes gemaakt dus mijn vingers doen zeer van alles aan elkaar strikken.Hoop wel dat het zaterdag droog is.
groetjes mama

Unknown zei

Hey meis,

Klinkt nu wel erg luxe allemaal, hihi ;)
Geniet er maar even lekker van en je hebt het verdiend!!!

Liefs xxx