donderdag 4 januari 2007

m'n schedel gekraakt :S


Gisteren mocht ik eindelijk weer terug komen bij de Osteopaat. Ik hoopte dat ik weer "normaal" mocht gaan eten, maar helaas ik moet me nog voor 90% aan m'n voorgeschreven dieet houden. In m'n buik zit nog te veel spanning, waardoor ik m'n lever niet mag belasten. Daarnaast heeft m'n schedel ook nog te veel spanning, precies daar waar m'n hoofdpijn altijd begint. Toch best raar wanneer iemand met z'n handen precies aan kan voelen en kan aangeven waar ik pijn heb. En hoe raar is het hoe je lichaam nu eigenlijk met elkaar in verbinding staat?? Sinds de eerste behandeling ben ik maar in staat geweest om 2 weken te werken en zit dan nu ook al weer voor de vierde week thuis. M'n lichaam kan het gewoon niet aan, blijf flinke hoofdpijn krijgen, buikpijn is gelukkig afgenomen. Gelukkig is het "andere" hoofdpijn dan voorheen, wat aangeeft dat de behandeling van de osteopaat wel degelijk invloed heeft op de pijn. Wat een voordeel is omdat nu gewoon doorbehandeld kan worden, maar we maar af moeten wachten wat de behandeling met m'n lichaam doet. Voorheen had ik wel weken achter elkaar hoofdpijn, nu blijft het bij 2-3 dagen en dan weer een paar dagen niets. Gisteren heeft de osteopaat zich dan ook erg geconcentreed op m'n schedel, om daar meer ruimte te krijgen en dus minder druk. Wat dan uiteindelijk, minder hoofdpijn moet opleveren!!! Ook heeft hij m'n buik nog behandeld, flink wat druk gebruikt, maar het was goed te doen. M'n nekwervels blijken op zich goed lost te zitten na de vorige behandeling, maar m'n rugwervels zitten nog goed vast, waarschijnlijk komt dat wel een volgende keer aan de beurt. Ik heb er ondertussen alles voor over om weer "gezond" te worden. Niet dat ik dat daarvoor niet had, want heb er naar mijn idee al heel veel aan proberen te doen, maar ik kan het gewoon niet meer zelf oplossen. De huisarts doet/kan er niets aan doen (zegt hij), dus ik heb echt m'n hoop gevestigd op Robbert (de osteopaat). Voel me vandaag best goed, ondanks dat ik een beurse buik heb en een beetje last van de druk in m'n hoofd. Toch voel ik me beter dan na de eerste behandeling. Misschien kan ik dan maandag toch beginnen met werken, hoef de komende week maar 3 dagen, want donderdag en vrijdag heb ik ADV. Ik doe het maar rustig aan, dan heb ik de meeste kans om weer fit genoeg te zijn a.s. maandag. Ganu maar eens op m'n gemakje de kerstboom afbreken, kerst is tenslotte voorbij.
baci Patricia

Geen opmerkingen: