woensdag 31 januari 2007

ontslag genomen

Zo vanmorgen heb ik dan eindelijk ontslag genomen. Ik had om 11 uur een gesprek met de directeur. Vrij in het begin van het gesprek heb ik naar voren gebracht dat ik ontslag wilde nemen. Hij was er erg van onder de indruk, had het niet verwacht, maar respecteerde mijn keus. Hij vond het dapper en wel doordacht, zag dat ik reeele punten had waarom het beter was om weg te gaan op de MBS. Even wilde hij het op mijn competenties gooien, maar dat had ik zo onder tafel. Hij wilde wel voor komen dat er in de toekomst op nieuw mensen weg zouden gaan op deze manier. Heb even duidelijk gemaakt dat ze dan moeten zorgen dat je in een OZG groep van je collega's op aan moet kunnen en dat er goed gekeken moet worden naar de groepssamenstelling. Ook even aangehaald dat ik dankzij mijn assistentes inzet (0,0 dus) thuis ben komen te zitten en dat ze daar toch ook heel duidelijk naar moeten kijken. Zijn verweer was dat er altijd mensen in een organisatie zullen zijn die zich niet volledig kunnen of willen inzetten. Heb daarop gezegt dat dat prima is en dat het vast geen probleem is als iemand 1 jaar met zo iemand samen moet werken, maar als je net als ik dit voor het 3e jaar moet doen, dit te veel van je vraagd. Ik hoop dat het zijn ogen een beetje opend, maar ik ben bang......

Mijn collega's in het cluster waren erg geschrokken toen ik vertelde dat ik ontslag had genomen. Ze trokken wit en rood weg, maar denk wel dat ze heel duidelijk weten waarom en zeker na mijn korte uitleg zich ook in mijn keuze kunnen vinden. Dat het zo even koud op hun dak komt kan ik me heel goed voorstellen en hoop voor hun dat mijn vertrek een positieve uitwerking op hun werkdruk zal hebben.

Ga vanavond met Roxanne naar de nieuwe film van Will Smith waarin hij samen met zijn zoontje speelt. Ben heel benieuwd wat ik er van ga vinden. Daarnaast is het lady's night, weet niet precies wat dat inhoud, maar we werden met iets (volgens mij een drankje) ontvangen en krijgen een goodiebag mee naar huis.

We gaan eerst nog even ergens wat eten samen. John gaat onder tussen met Andre ons bed bijelkaar zoeken en inelkaar zetten, ben benieuwd of ik vanavond in ons nieuwe bed slaap. Dat zal anders zijn, als het goed is betere matrassen (en er komen NOG betere matrassen aan) en veeeel meer ruimte, van een bed van 1.40x2.00 naar een bed van 1,80x2.00 meter. Ik houd jullie op de hoogte.

baci Patricia

Geen opmerkingen: